dilluns, 1 d’octubre del 2018

EL PREFE DE LA PROFE

Aquest mes na Matilde ens parla d'un dels seus llibres preferits. Es tracta del conte "Onze dames atrevides".
 Pregunta: Per què has triat aquest llibre?
Resposta: És un conte curt que m'agrada molt perquè em diverteix. És esbojarrat, sense prejudicis i protagonitzat per onze dames desacomplexades.
 Pregunta: Com el vas descobrir?
Resposta: Fa molts anys ( en el 2002) vaig viatjar a Galícia. En una ciutat, crec que Pontevedra però no estic segura, hi havia una fira de llibres. Vaig veure molts títols d'una editorial que per a mí era del tot desconeguda: Kalandraka. Tots els llibres tenien en aquell moment unes il·lustracions molt trencadores i els textos també eren "singulars"! Un d'ells era aquest llibre que ara us recomane. Pregunta: Agrada aquest llibre als infants? Per a quina edat el recomanaries?
Resposta: Crec que és adeqüat per a tots els nins i nines, des d'infantil fins a primària. De tota manera els alumnes de tercer o quart el poden apreciar més ja que és el moment en el que poden ubicar els personatges en els llocs amb l'ajuda d'un mapa-mundi.
  Pregunta: Ens vols explicar alguna cosa al voltant d'aquest llibre?
  Resposta: Sí, una anècdota. Un nin de segon que escoltava el conte, en el moment que diu que una de les dames va anar a escalar l'Everest, ell em diu que son pare també hi ha estat. El millor de tot és que m'ho vaig creure i uns dies més tard, quan vaig veure el pare li vaig preguntar que com havia anat l'experiència. Em va contestar que no sabia ni s'explicava d'on havia tret el seu fill aquella idea!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada