dimarts, 27 de novembre del 2018

EL PREFE DEL PROFE V


MEMORIAL DE TABARKA
Vos agraden les històries de pirates?
A mi sempre m’han agradat molt. Quan feia 6è vaig llegir L’illa del tresor i em va entusiasmar. En aquest llibre, de’n Robert Louis Stevenson, en Jim és un al·lot de caràcter aventurer que narra i protagonitza la recerca d’un tresor magnífic. Aquest llibre forma part de la meva biblioteca d’infància juntament amb Els tres mosqueters, Moby Dick, Tom Sawyer i Sandokan.
Quan ja estudiava a la Universitat per ser mestre vaig llegir el llibre que avui vos recoman: Memorial de Tabarka. Aquest llibre, escrit per un mestre i escriptor menorquí que nom Ponç Pons, es podria haver titulat perfectament Pirates de la Mediterrània.
El protagonista és n’Ismael (tot d’una em va recordar a en Jim de L’illa del tresor). És un al·lot orfe que cansat de viure trist i tot sol s’embarca com a polissó al vaixell “Il Corso”. Allà coneix en Gunhar, un mariner fort com un roure, i n’Enzo, un metge sense gaire èxit que li ensenyarà moltes coses. En Gunhar l’adopta com a fill i junts viuen un seguit d’aventures marineres que culminaran amb un atac pirata on seran capturats pel pirata Aben Yussuf i conduïts a la ciutat pirata de Tabarka.
Allà viuran moltes aventures (com una lluita a mort entre en Gunhar i un gegant anomenat Mansur Marzuk) que acabaran amb la fugida i la recuperació de la seva llibertat a bord d’un vaixell en un viatge que acaba a Menorca.

Biel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada