dimecres, 14 de novembre del 2018

EL PREFE DE LA PROFE IV


Elena Cantó, mestra dels nins i nines de 5 anys de l’escola,  és una gran fan d’en Harry Potter i amb aquesta entrevista descobrirem per què.

-Sabem que els llibres d’en Harry Potter són els teus preferits. Com va començar tot?
-Tenia 22 anys i cuidava a un nin de 10 anys. A la seva escola li havien dit que havia de llegir a casa el primer llibre : Harrry Potter y la piedra filosofal. Així és que quasi sense adonar-me’n vaig començar a llegir-lo amb ell. Em va enganxar tant que quan el vaig acabar vaig cercar tots els altres que ja hi havia publicats: Harry Potter y la cámara secreta i Harry Potter y el prisionero d’Azkabán.
-Què és el que t’agrada d’aquests llibres?
-M’agrada el tema que tracta, la fantasia que l’autora desenvolupa, el món de la màgia i el misteri. També em va atreure la situació personal del protagonista. Harry Potter és un nin amb unes circumstàncies personals molt dures, que viu en una situació dolenta però que per sort pot anar a una escola magnífica on passen totes les seves aventures.
-Els has llegit tots?
-Sí, clar. A més a més quan encara no estaven tots els títols publicats, en total són set, sempre estava a l’expectativa i tot d’una que els publicaven anava a comprar-los.
-Quin és el teu preferit?
-El que més em va agradar va ser Harry Potter y el prisionero d’Azkabán però tots són molt bons. Fins i tot vaig tornar a llegir durant la meva lluna de mel Harry Potter y la Orden del Fénix perquè estava a punt de sortir la pel·lícula i volia tenir-lo fresc quan anés a veure-la.
-Parlant de les pel·lícules, t’agraden?
-Crec que estan molt bé però els llibres són més complets i amb molts més detalls i en les pel·lícules, evidentment, no pot sortir tot. Les tres darreres són molt fosques, cosa que certament també és normal per com va evolucionant la història.
-Quin és el teu personatge preferit?
-Harry Potter, per suposat.
-I quin és el personatge que menys t’agrada?
-El professor Snape. Trobe que és una persona molt falsa, amb doble cara, que enganya tot el temps…
-Per a quina edat recomanaries el llibre?
-Els nins i nines a partir de 5è (9 o 10 anys) el poden llegir perfectament  i els pot agradar molt. Si gaudeixen la meitat del que jo ho faig ho passaran pipa!


La biblioteca de l’escola disposa de tots els llibres de la saga de Harry Potter tret del cinquè volum. Si voleu passar una bona estona no dubteu en demanar-lo en préstec.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada